[linux] Re: routing vraag

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Vr Jan 13 13:23:29 CET 2012

On Fri 13 Jan 2012, Hans Paijmans wrote:

> Het probleem van Pauls oplossing is, dat ik het niet snap, tenminste
> niet in termen van instellingen op de twee routers.

Het probleem is dan denk ik dat jij de sitecom nog als een router
beschouwt, terwijl het gewoon als access point moet dienen.
Je _hebt_ al een router, _waarom_ een tweede?!

Een access point is gewoon te beschouwen als een soort bridge tussen de
wifi clients en het bedraade netwerk, en is verder passief. Routering
gedoe is dus totaal niet relevant dan.

Dus door op de sitecom de DHCP server uit te schakelen, het ding op het
lokale netwerk een vast IP adres te geven (buiten het bereik van de DHCP
server van de fritz zodat je geen conflicten kan krijgen!) en de sitecom
aan te sluiten via een van de LAN poortjes heb je er dus een access
point van gemaakt en niet een router.

Paul