[linux] Re: w permissie voor files, wat betekent dat precies?

Hans Paijmans J.J.Paijmans op uvt.nl
Zo Jan 15 18:31:27 CET 2012

Bart-Jan Vrielink <bartjan op vrielink.net> wrote:
On 01/15/12 17:46, joop g wrote:
> Iedereen weet het natuurlijk: w permission betekent dat je de inhoud van een
> file kunt veranderen. Maar onlangs kwam ik langs een probleem dat me wat verder
> liet nadenken over dat begrip, en wel als je wel w permissie hebt voor het
> directory, maar niet voor de file zelf.
> Het lijkt me niet onmogelijk dat hier een heel eenvoudig antwoord voor is,
> maar ik zie het even niet, dus vraag ik het maar. Wie een vraag stelt is even
> een dwaas, wie haar niet stelt blijft een dwaas, niet?
>
> Ik heb dus een bestand, zeg maar bestand.jpg. De eigenaar heeft wel
> [...]

Wat is je vraag precies? Voor zover ik kan overzien klopt je
omschrijving, maar ik mis een concrete vraag hierboven.

Moet je voor het aanmaken van een bestand niet execute rechten voor die directory hebben?
--
Sent from my Android phone with K-9 Mail. Please excuse my brevity.