[linux] Re: virus op Linux pc via webserver?

Harold Knibbe h-knibbe op versatel.nl
Vr Mrt 2 01:25:32 CET 2012

On Wednesday, February 29, 2012 02:09:55 PM Micha Kersloot wrote:
> Hoi Paai,
>
> je kunt onder linux bijvoorbeeld clamav gebruiken om je hele web tree door
> te scannen. Deze virusscanner werkt onder linux, maar is bedoeld om Windows
> virussen te vinden.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Micha Kersloot
>
> Altijd en overal bij je belangrijkste gegevens?
> http://www.exchange-alternatief.com/
>
> KovoKs B.V. is ingeschreven onder KvK nummer: 11033334

Gachte heer Paaijmans,

Daar heb ik ook mee gezeten, zoals de man hieronder al zegt, gebruik gewoon
ClamAv, dit progje is te gebruiken om virussen op de computer de scannen en
alles wat er via de Email client binnen komt.
Hij werkt snel en goed beter dat een online viruscanner want dat duurt een
half uur om een Mp3 tje te scannen.

Dit alles is preventief, als u u harde schijf scant zet hij alles wat besmet
is in caranthene(apart), maar ja dan zult u het een en andere moeten
repareren.

Eigenlijk  zou u moeten weten dat Linux niet gevoelig is voor virussen, maar
ze domweg door laat>
Meestal niet want die virussen worden voor de meerderheid geschreven, dat zijn
windows gebruikers, bovendien zal de open source gemeenschap natuurlijk geen
virussen willen.dus die gauw onschadelijk maken. Niet voor geld zoals bij
windows. Of  Apple niet te vergeten.

Zelf heb ik de tip voor de virusscanner gekregen en ben even geholpen, door
Mendel.
U heeft misschien ook een Oma die een computer zonder internet heeft of geen
virusscanner. Nou ik wil niet voor de problemen opdraaien als ik een cdtje aan
mijn oude tante geeft en die draait hem op haar computer.

Hopelijk weet u genoeg en ik wens u veel geluk en mazzel bij uw probleem.

Met vriendelijke groeten,

Harold Knibbe