[linux] Re: virus op Linux pc via webserver?

Hans Paijmans J.J.Paijmans op uvt.nl
Vr Mrt 2 11:09:39 CET 2012

On 03/02/2012 01:25 AM, Harold Knibbe wrote:

> Eigenlijk  zou u moeten weten dat Linux niet gevoelig is voor virussen, maar
> ze domweg door laat>
> Meestal niet want die virussen worden voor de meerderheid geschreven, dat zijn
> windows gebruikers, bovendien zal de open source gemeenschap natuurlijk geen
> virussen willen.dus die gauw onschadelijk maken. Niet voor geld zoals bij
> windows. Of  Apple niet te vergeten.

Beste Harold, ik gebruik al enige tijd Linux, dus ik heb wel een vaag
idee van de veiligheid van ons systeem. Linux is MINDER gevoelig voor
virussen. En als een of andere grappenmaker zich toegang tot mijn
systeem heeft weten te verschaffen - wat ook onder Linux mogelijk is,
kan hij of zij letterlijk alles op de webpagina hebben geplaatst.

Paai

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI       013-4662693