[linux] Network waanzin

Marc Fellman marc.fellman op gmail.com
Ma Mrt 5 14:01:42 CET 2012

Hallo allen,

Ik heb een laptop met oneiric ocelot erop. Het is een Probook 5320m van HP.

De laptop bevalt best wel goed maar er is toch iets waar ik af en toe
veel last van heb. In sommige situaties (nu weer meer dan voorheen)
lukt het me niet om een deel van de machines op mijn netwerk te
benaderen. Soms hielp het om de laptop te rebooten maar dat werkt nu
ook niet. Het probleem doet zich ook voor als ik via OpenVPN
connecteer naar mijn netwerk thuis.

Symptomen:
- ARP tabel op de server waarnaar ik probeer te connecteren is
bijgewerkt (IP-nummer, hostname en HW/MAC Address)
- Server 192.168.10.10 kan ik wel bereiken maar 192.168.10.15 niet.
Detail 192.168.10.10 draait virtueel op de .15 en deelt de netwerk
kaart.
- Andere machine kan de 192.168.10.15 wel bereiken (via OpenVPN)

Met tcpdum zie ik niets verschijnen op de 192.168.10.15. Iemand dat
wel eens meegemaakt of ideeen hoe ik dit verder zou kunnen analyseren?

--
Met Vriendelijke Groet / With Kind Regards

Marc Fellman

wave:marc.fellman op googlewave.com