[linux] Re: growisofs i.p.v. onwillige k3b, maar waar vind ik boot cat op suse-iso?

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Wo Mrt 14 16:25:17 CET 2012

On Wed 14 Mar 2012, Julien Michielsen wrote:

> Om growisofs (of de daaronder liggende mkisofs) te gebruiken om een
> bootbare iso naar dvd ter schrijven, moet je ook aangeven waar de boot-
> record en -catalog staan. Je moet dan - als ik het goed begrepen heb - een

Alleen als je een directory structuur wilt omzetten in een bootable iso.

> commando uitvoeren als:
> mkisofs -b isolinux.bin  -c boot.cat  -o /dev/sr0 /pad/naar/suse.iso

Als je (blijkbaar) al een kant-en-klare iso hebt, dan heb je toch geen
mkisofs nodig?!

growisofs -Z /dev/dvd=/pad/naar/suse.iso

en klaar. (of sr0 ipv. dvd als jouw systeem het symlinkje niet heeft)

Paul