[linux] Re: Progje voor mijn mobieltje en mijn computer

Bart-Jan Vrielink bartjan op vrielink.net
Di Mrt 20 19:33:55 CET 2012

On 03/19/12 22:47, Harold Knibbe wrote:
> Beste Allemaal,
>
> IK heb de volgende vraag.
> Graag zou ik willen weten of het mogelijk is om mijn Mobieltje te koppelen aan
> mijn computer op een manier dat ik mijn simkaart uit kan lezen.
>
> Eigenlijk wil ik niet bij elke nieuwe telefoon steeds die nummers weer in
> typen. Dus de SIm-kaart uitlezen en op de computer zetten.
>
> Misschien dat de vraag al vaker gesteld is, maar de ontwikkelingen gaan
> verder. Dus ik doe een gooi.
>
> Alvast vriendelijk bedankt  voor jullie antwoorden, ik ben benieuiwd.

Telefoonnummers bewaren op een SIM kaart is wel heel erg ouderwetsch :)
Tegenwoordig gebeurt dat allemaal in de cloud.

Maar goed, als het nog op een SIM kaart staat, dan hangt het een beetje
van je telefoon af wat de mogelijkheden zijn. Is het een Nokia, kijk dan
eens naar gnokii (ook als je telefoon geen Nokia is). Heeft je computer
een UMTS modem of een andere plek waar een SIM kaart in past, dan zou je
naar gsm-utils kunnen kijken.

D'r zijn ook SIM kaart lezers die je op USB aan kan sluiten. Weet alleen
niet in hoeverre die op Linux werken.