[linux] Re: Progje voor mijn mobieltje en mijn computer

Arjan van Lent arjan.van.lent op gmail.com
Wo Mrt 21 01:21:31 CET 2012

Gegroet allemaal,

Ik ben de laatste tijd nogal druk in de weer met FOSS voor Android. Zo
ben ik dus heel wat handige apps rijker geworden en heb ik ook veel
rotzooi voorbij zien komen. In het geval van sync apps/diensten is er
vooral veel rommel op de markt en apps die zeggen iets te kunnen en er
dan bv niet bij vermelden dat het alleen werkt als je root hebt,
natuurlijk krijg je geen error te zien als er iets mis gaat en zit je
met de gebakken peren als je niet uitkijkt.

Van dergelijke apps durf ik je er gelukkig wel 1 aan te raden die goed
werkt met alle OS, geen verborgen agenda of plotselinge betaalde
updates, helemaal open source en de mogelijkheid om je eigen server te
draaien.

Deze app/service heet Funambol en is begonnen als een vervanging voor de
Google sync diensten en kan je Contacten, Kalender, Foto's, Video's en
bestanden syncen. Er zijn desktop apps voor Windoos en Mac en onder
Linux kan je Thunderbird en Evolution gebruiken voor je Contacten en
Kalender en een Ipod capabele mediaplayer voor files, foto's en Video.
Niet helemaal ideaal onder Linux maar goed... dat zijn we wel gewend.
Er is een client app voor Android, Iphone, Win Mobile, Symbian,
Blackberry en Java Phones.

De hele mikmak (server, app, desktop, source) kan je downloaden van
http://funambol.org

Groeten, Arjan