[linux] Re: open mail relay via mod_proxy

Vr Nov 9 11:25:54 CET 2012

Aldus schreef nico op Fri, Nov 09, 2012 at 08:22:18AM +0100:
> Beste allen,
>
> Gisteravond kwam ik er achter dat mijn apache webserver gebruikt werd
> als een open mail relay voor spam. Het systeem is Centos 5.8 met de
> laatste updates. Via tcpdump kon ik zien dat het verkeer via een hoge
> port nummer binnen kwam (rond de 50000), de httpd daemons waren erg druk.
> De oorzaak was de mod_proxy van apache, deze uitgezet en probleem was over.
> Er stond geen configuratie van een proxy in mijn httpd.conf, alleen 2
> reverse proxy configs in virtual hosts.  Dit soort configs worden in
> [...]

Via Google vond ik de volgende link:
http://osdir.com/ml/apache.mod-proxy/2003-07/msg00013.html

De eerste indruk is dat je vraag met 'ja' kan worden beantwoord.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		People who bought this story also bought....