[linux] Re: open mail relay via mod_proxy

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Vr Nov 9 11:11:21 CET 2012

On Fri 09 Nov 2012, nico wrote:

> port nummer binnen kwam (rond de 50000), de httpd daemons waren erg druk.
> De oorzaak was de mod_proxy van apache, deze uitgezet en probleem was over.
> Er stond geen configuratie van een proxy in mijn httpd.conf, alleen 2
> reverse proxy configs in virtual hosts.  Dit soort configs worden in
> mijn werk bij bedrijven regelmatig gebruikt voor java doeleinden enz.

Je moet altijd zoveel mogelijk beperken wat er mogelijk is met
dergelijke configuraties; overigens heb ik de laatste 10 jaar geen
apache proxy module gebruikt. Daarvoor gebruik ik liever iets anders als
frontend, kijk naar pound, varnish, haproxy. nginx is vaak ook een goed
alternatief voor apache.

Paul