[linux] Re: hp printer: wel aanwezig maar niet door hplip gezien

Zo Okt 7 12:22:59 CEST 2012

Aldus schreef Julien Michielsen op Sat, Oct 06, 2012 at 11:31:43AM +0200:
> Ik heb een HP laserjet P1102, maar krijg deze, ook met de HP hplip
> software, niet werkend. Hieronder een overzicht van een mislukte
> configuratiepoging.

De web-site zegt:
http://www8.hp.com/nl/nl/products/printers/product-detail.html?oid=4110395

Printertalen: Host-gebaseerd printen.

Advies: het ding weggeven aan een Windows gebruiker. Er niet
bijvertellen dat het slechts 600 * 600 DPI kan en niet gemaakt is
om meer dan 1500 vellen per maand af te drukken.

> Na een uitvoer van de nieuwste hplip-installatie:
>
> PRINTER SETUP
> -------------
> Please make sure your printer is connected and powered on at this time.
> \error: No output seen in over 300 sec... (Is the CD-ROM/DVD source
> repository enabled? It shouldn't be!)
> error: hp-setup failed. Please run hp-setup manually.
>
> Toch was de printer aangesloten (lichtje brandde, en usb-kabel was
> ingeplugd).

Hopelijk heb je eerst de printer aangesloten en ingeschakeld voordat
je de PC startte.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		People who bought this story also bought....