[linux] Re: hp printer: wel aanwezig maar ... + Samsung vraag

Di Okt 9 05:04:07 CEST 2012

Aldus schreef Julien Michielsen op Sat, Oct 06, 2012 at 11:31:43AM +0200:
> Ik heb een HP laserjet P1102, maar krijg deze, ook met de HP hplip
> software, niet werkend. Hieronder een overzicht van een mislukte
> configuratiepoging.

Daniel von Asmuth antwoordde daarop:
De web-site zegt:
http://www8.hp.com/nl/nl/products/printers/product-detail.html?oid=4110395

Printertalen: Host-gebaseerd printen.

Advies: het ding weggeven aan een Windows gebruiker. Er niet
bijvertellen dat het slechts 600 * 600 DPI kan en niet gemaakt is
om meer dan 1500 vellen per maand af te drukken.

De printer is inmiddels verhuisd naar een kamer met Windows
systemen (rest van gezin is MS-ig), en ik heb een Samsung
scanner/Laserprinter gekocht. Voor die laatste heb ik de Samsung
UniversalPrinterdriver geprobeerd, maar daar kreeg ik een nare
verrassing: Samsung probeert die printer aan /dev/mfp* te hangen.
met mfp - naar ik aanneem - multi functional printer. De usb-
kabel zou dan twee functies moeten hebben: verbinding met een
programma voor de scanner, en met een tweede voor de printer.
Onder suse heb je geen mfp-device, en ik vraag me af of iemand
iets dergelijks aan de gang heeft gekregen of weet hoe dat te
doen.
Dank,
Julien