[linux] Re: over virusen onder Linux

Do Okt 11 19:54:15 CEST 2012

On 10/11/12 17:53, Mark Janssen wrote:

> 1) Omdat je ze in het wild nooit tegen komt
> 2) Omdat ze ELF-files infecten (de meeste), en die mag je als normale user
> niet aanpassen
> 3) Omdat ze allemaal stok-oud zijn (zie 1)

Toch verbaast het mij nog steeds dat ze op een linux systeem
kunnen draaien. Ze moeten toch de juiste permissies hebben
om te kunnen draaien? Als gewone gebruiker mag ik toch
helemaal niets doen in de directories waarvan ik geen lid ben?
En ze zullen toch niet kunnen draaien als root?
Of begrijp ik er niets van ........... ?
Julien

--
Julien Michielsen
julien_at_michkloo.xs4all.nl