[linux] Over Ssh enzo

Frans van Berckel fberckel op xs4all.nl
Wo Okt 17 18:52:15 CEST 2012

Sinds deze week ben ik op een van de bestaande debian servers aan het
experimenteren met openmediavault.

www.openmediavault.org/

Dat is altijd leuk want het install script doet bij default wat je echt,
eigenlijk never nooit wilt, namelijk de standaard configuratie van de
services die draaien, om zeep helpen.

Zo ook met ssh. Nu wil ik vanuit huis inloggen op die server, maar
openssh-server vraagt mij nu ineens om een publickey voor
authentication. Dat was vroegen niet! Hoe zet ik dat weer uit.

Goed om te weten, heb een en ander op de server al dicht staat op ip
adres, dus echt onveilig is het niet.

Met vriendelijke groet,

Frans van Berckel