[linux] Re: quota...

Mark Janssen maniac.nl op gmail.com
Wo Okt 17 17:53:56 CEST 2012

2012/10/15 Hans Paijmans <J.J.Paijmans op uvt.nl>
> Hoi,
> er zitten weer een stel studenten U-/Li-nux te leren op mijn PC, maar
> dit keer ben ik niet de docent. De nieuwe docent heeft nog niet helemaal
> door hoe je de kindertjes afhoudt van gevaarlijke dingen, zoals een
> recursie zonder eind-conditie en dat zit ik opeens met een PC die
> hartstikke dood is.
>
> Met welk programma/systeem kan ik ervoor zorgen dat er altijd de
> gelegenheid blijft in te loggen en de dolgedraaide scripts de nek om te
> draaien...?

Ik zou ze gewoon een eigen VM geven... zodat ze niet zomaar op jouw bak
zitten.
Een kvm vm install is zo gedaan, en die kan je dan in resources beperken
met ulimit e.d. (en op 1 cpu-core)

En dan iedereen van je eigen (non-vm) af trappen

--
Mark Janssen  --  maniac(at)maniac.nl
Unix / Linux Open-Source and Internet Consultant