[linux] Re: FUD over open source in Volkskrant

Za Sep 29 18:11:11 CEST 2012

On 09/30/12 10:42, Hans Paijmans wrote:
> Dat is nou net het punt. Als je een idee of product met succes wilt
> verspreiden, moet je ervoor zorgen dat het beeld dat de mensen krijgen
> door /jou/ bepaald wordt, niet door onverschillige journalisten en
> bedrijven met een eigen agenda.
>
> Kijk, wat de nllgg bijvoorbeeld zou kunnen doen is een afspraak maken
> dat de leden iedere keer als ze Open Source of Linux, of zelfs
> veiligheid in de pers/media genoemd zien op een manier die onvolledig of
> verkeerd is, in de 'comments' of 'reacties' onmiddellijk tegenvuur
> [...]
En wanneer je dan reageert, kun je iedere keer hameren op de sterke
punten van linux: dat er (voor zover ik weet) geen virussen zijn die
ons systeem binnen kunnen dringen, dat het absoluut veilig is, en
dat je geen cent moet betalen voor een compleet en veilig besturing-
systeem. We hebben het beste, en toch wordt er op ons neergekeken.
Moeten echt wat doen aan onze marketing.  Onszelf bekend maken
door onze kwaliteit te laten zien is één manier.
Julien

--
Julien Michielsen
julien_at_michkloo.xs4all.nl