[linux] Re: FUD over open source in Volkskrant

Marc Verhaar mcamav op gmail.com
Zo Sep 30 15:38:37 CEST 2012

Op 29 september 2012 17:11 schreef Julien Michielsen <
julien op michkloo.xs4all.nl> het volgende:
> Het
> worden
> dat
> voordelen
> is
> dit
> steeds

> En wanneer je dan reageert, kun je iedere keer hameren op de sterke
> punten van linux: dat er (voor zover ik weet) geen virussen zijn die
> ons systeem binnen kunnen dringen, dat het absoluut veilig is, en
> dat je geen cent moet betalen voor een compleet en veilig besturing-
> [...]

Liever gewoon laten zien wat Linux is en kan dus, in plaats van reageren op
iedere domme hersenscheet lijkt me. Het heeft geen zin om overal op te
reageren als OSS of Linux in de publiciteit komt. Ik vind niets vervelender
dan een gebruiker die zijn eigen systeem als superieur ziet t.a.v. alle
andere systemen en dat iedereen moet vertellen (reden dat ik niks van Apple
zal kopen, lang voordat ze met die vreselijke rechtszaken begonnen).

Ik weet dat we in een wereld leven waarin degene met de grootste bek de
meeste aandacht krijgt maar als je dit spel moet winnen door het mee te
spelen, speel ik liever niet mee. Linux en OSS hebben hun kwaliteit al lang
bewezen en zal steeds meer gebruikers kennen. Gewoon rustig je verhaal
blijven vertellen, laten zien wat Linux en OSS zijn en kunnen, en dat is
voldoende in mijn ogen. Dat is dus niet hetzelfde als passief zijn (ik geef
workshops over Linux op de desktop, geef ondersteuning in mń omgeving en
installeer Linux bij anderen op verzoek) maar door fel te (re)ageren op
berichten laat je alleen maar zien dat je onzeker bent. Goede wijn behoeft
geen krans...

Marc Verhaar

Marc Verhaar