[linux] Re: waarom installeert deze rpm niet (afwezig gedacht pakket)

Ma Dec 16 16:00:00 CET 2013

Aldus schreef Bart-Jan Vrielink op Mon, Dec 16, 2013 at 02:15:00PM +0100:
> Julien,
> Is het niet handiger om yum localinstall te gebruiken? Op deze manier worden de diverse dependencies vanzelf meegenomen. rpm doet dat namelijk niet.

Met dien verstande wat op de Gele Hond & Rode Hoed 'yum' heet, ongeveer
overeenkomt met 'zypper' op Suse en 'urpmi' op Mandriva/Mageia. 'Zypper
install ... ' accepteert zowel Path names van lokale URL's van RPM's op
het Wilde Westenlijke Web. Het is gewoon een wrapper om het RPM commando
die de dependencies transitief bepaalt en probeert mee te installeren.

Groetjes,

Daniel.

--

		People who bought this story also bought....