[linux] Hoe configureer ik grub voor eigen kernel?

Julien Michielsen michkloo op xs4all.nl
Wo Dec 25 15:03:11 CET 2013

Ik krijg geen internetverbinding met mijn hp 650 notebook met
opensuse 13.1 . Dit, terwijl ik dat wel had met suse 12.3. Blijkbaar
gaf de ralink netwerkkaart problemen. en is dat met een patch opgelost.
Om die reden heb ik een recente kernel gecompileerd. De compilatie
draaide probleemloos als een goed gestemd fluitje, maar nu moet ik
grub2 nog naar mijn kernel laten wijzen.  Ik heb helaas nog geen idee
hoe dat aan te pakken.  Kun je dat doen met grub-probe?
Mijn kernel staat in
/home/julien/usr/src/linux-3.12.6/arch/x86_64/boot/bzImage
(lijkt debiele positie, maar alleen ~/-partitie was groot genoeg om de
source in te kunnen plaatsen)
de rest is standaard met het hele systeem op de root-partitie (sda3).
Mochten er nog dingen zijn die ik moest vermelden: vraag en ik antwoord.
bvd
Julien
--
Julien Michielsen