[linux] Meer problemen met Fedora 20

Arno H.P. Reuser reuser op xs4all.nl
Ma Dec 30 17:37:20 CET 2013

Uitloggen uit de Root account door middel van de grafische interface werkt
niet.

Het systeem blijft minuten lang hangen op "Failed to start D-Bus System
Message Bus"

Daarna:

"A start job is running for Wait for Plymouth Boot Screen to Quit"

Daarna gebeurt er niets meer.

Ctrl-alt-delete laat het process pas doorlopen. De machine reboot, maar
het opstart proces duurt veel langer dan normaal (normaal ca. 30
seconden), vele minuten.

Na ESC laten de boot messages zien dat het systeem wederom hangt op een
start job:

"Failed to start GNOME display manager"
"A start job is running for Network Manager"
"A start job is running for Wait for Plymouth Boot Screen to Quit"

De laatste twee berichten blijven afwisselend afgedrukt worden. Na enkele
minuten verschijnen er enkele "Started D-Bus System Message Bus" gevolgd
door "Failed to start D-Bus system message bus" en gevolgd door de Network
en Plymouth fout meldingen van hierboven.

Ik vraag mij af of Fedora 20 uberhaupt een werkbaar systeem is, ik heb het
nu drie keer volledig nieuw geinstalleerd, en de problemen stapelen zich
op.

Iemand anders met Fedora 20 aan de gang geweest?

Arno