[linux] Re: Fedora 20 password probleem

Guus Snijders gsnijders op gmail.com
Di Dec 31 01:35:49 CET 2013

Op 30 dec. 2013 17:54 schreef "Arno H.P. Reuser" <reuser op xs4all.nl> het
volgende:

> Dank voor de  moeite!
>
> Daar lijkt het inderdaad op, maar
> er wordt geen oplossing gegeven.
Dat is ook niet zo vreemd; er wordt een nieuwe bug gerapporteerd, waarbij
de logs aangeven dat het op een pam probleem lijkt. Vervolgens wordt er
verteld dat't probleem niet is opgelost door gdm opnieuw te installeren.
Fedora geldt een beetje als stortplaats; er worden nieuwe versies bij
elkaar gezet en *vervolgens* wordt er aan gewerkt om eea stabiel te
krijgen. Dat kan dus ff duren.
Ook deze bug zal vast wel worden gevonden en gefixed, maar dat kost wel
tijd.

> Ben nu bezig in rescue mode van de CD. in /mnt/sysimage/var/log de laatste
> LOG files verwijderd (!) en zien wat er gebeurt.

Dat is ook een mogelijkheid ;-).
Ik zou w.s. naar de tijdstippen in de logs kijken, maar dit werkt ook.

Maar misschien is het handiger om naar een distro als ArchLinux te kijken;
bleeding edge, maar behoorlijk stabiel. Met het voordeel dat je het maar
een keer installeerd en vervolgens up-to-date houdt.

Wil je liever bug hunten in Fedora, dan is dat natuurlijk ook zeer welkom
;-).

mvg, Guus