[linux] Re: Meer problemen met Fedora 20

Ma Dec 30 18:01:53 CET 2013

Aldus schreef Arno H.P. Reuser op Mon, Dec 30, 2013 at 05:37:20PM +0100:

> Uitloggen uit de Root account door middel van de grafische interface werkt
> niet.

De meeste Linuxen die ik ken staan niet toe dat je als 'root' inlogt op
de Display Manager. Inloggen op een virtual console en dan de X server
starten lukt meestal wel.

> Het systeem blijft minuten lang hangen op "Failed to start D-Bus System
> Message Bus"

Nog geen Linux meegemaakt waar de D-Bus niet wilde starten. Wat probeert
de distro te starten na D-Bus (dat is vermoedelijk een stap die niet
goed gaat)?

> [...]
>
> "Failed to start GNOME display manager"
> "A start job is running for Network Manager"
> "A start job is running for Wait for Plymouth Boot Screen to Quit"
>
> De laatste twee berichten blijven afwisselend afgedrukt worden. Na enkele
> minuten verschijnen er enkele "Started D-Bus System Message Bus" gevolgd
> door "Failed to start D-Bus system message bus" en gevolgd door de Network
> en Plymouth fout meldingen van hierboven.
>
> Ik vraag mij af of Fedora 20 uberhaupt een werkbaar systeem is, ik heb het
> nu drie keer volledig nieuw geinstalleerd, en de problemen stapelen zich

Het is niet zo snel duidelijk hoe deze problemen op te lossen zijn. Je zou je
systeem kunnen configureren om in Run Level 3 te starten in plaats van 5.

Ik zou het systeem gewoon 6 maanden in je wijnkelder laten rijpen, daarna
de laatste updates installeren en het nog eens proberen.

> Iemand anders met Fedora 20 aan de gang geweest?

Een kennis van me is met Fedora aan het stoeien, maar ik weet niet welke
versie.

> Arno

Suc6,

Daniel

--
	The Internet is running in safe mode.
	All communications are checked for errors.