[linux] Zoek hulp bij het toepassen/aanbrengen van kernel-patch

Ma Jan 7 10:38:51 CET 2013

Kort geleden heb ik suse 12.2 ge-installeerd.  Ik kan hiermee niet
boot-en.  Tijdens het boot-proces krijg ik de melding
"(1.582031)   ata2: soft reset failed, device not ready"

Dit lijkt op een oude kernel fout, waarvoor een patch bestaat.
Op http://kerneltrap.org/mailarchive/git-commits-head/2008/6/14/2122314
staat o.a.
There is one bug in ATI SATA PMP of SB600 and SB700 old revision, which
leads
to soft reset failure. This patch can fix the bug.

En daaronder staat (denk ik ;-( ) de patch.
Ik heb nog nooit een patch toegepast, en zou het graag willen leren
met dit praktijk-geval.

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn te kijken naar de URL-verwijzing van
hierboven op kerneltrap.org, en willen kijken of de toepassing van
die patch op linux/drivers/ata/ahci.c zo gemakkelijk is dat het mij
in een paar regels is uit te leggen? Of - wanneer het te moeilijk lijkt -
me willen zeggen "begin er niet aan, wacht of suse je melding op
wil lossen".
Vast mijn dank.
Julien

--