[linux] Re: Samsung ondersteunt geen printers achter linux machines

Der cl3m0t op gmail.com
Wo Jan 16 15:23:33 CET 2013

Op 15 jan. 2013 10:54 schreef "Julien Michielsen" <julien op michkloo.xs4all.nl>
het volgende:

> Een aantal jaren terug heb ik een Samsung ML-1610 laser
> printer gekocht. Printer heeft het altijd goed gedaan, en was
> zonder probleem (o.a. met samsung drivers) aan te sluiten
> op mijn computer. Nu werken hun drivers niet meer onder
> linux, en ook suse yast

Voor Samsung ML - printers kan tegenwoordig meestal de driver van foomatic
of splix worden gebruikt. Eventueel de oude Samsung Unified Linux Driver,
die blijkbaar niet zo Unified is, eerst te verwijderen voor de installatie
van de nieuwe driver en cups herstarten na installatie van een nieuwe
driver.
Groet,
Der