[linux] Re: Kmail en mailtjes

Fred Mobach fred op mobach.nl
Zo Jun 2 19:23:44 CEST 2013

On Sunday 02 June 2013 12:38:43 meine wrote:

> niet om te flamen, maar is dat nog effectief >40k aan mails? op mijn
> werk geef ik presentaties over Getting Things Done, daar leer ik mijn
> collega's dat je mailprogramma geen archiefsysteem is. 9300 mails in
> een inbox wat tot nu toe het meeste dat ik ben tegengekomen, @fred is
> nu dus lijstaanvoerder ;-)

Ik kom op slechts op een factie van dat aantal, dus op dat
lijstaanvoerderschap heb ik geen recht: inbox != mail directory
structuur.

> 1. mails direct beantwoorden

Hangt van het bericht af, ongewenst spul (spam e.d.) beantwoord ik
namelijk niet. Bewaart wordt het echter wel om later te lunnen
onderzoeken waarom van bepaalde bronnen geen berichten meer worden
geaccepteerd.

> 2. direct deleten of bewaren als reminder voor je gestelde vraag

Precies, bewaren in een directory structuur met software om het later te
kunnen raadplegen. KMail stelt me daarin nog niet teleur. In de loop
der jaren groeit zowel het aantal berichten, de subdirectories als de
gebruikte opslagcapaciteit.
--
Fred Mobach
website : https://fred.mobach.nl