[linux] Re: een vraagje om advies

joop g jjge op xs4all.nl
Zo Jun 2 18:31:13 CEST 2013

On Sunday 02 June 2013 17:47:30 Marc Verhaar wrote:
> Welke suggesties zou je willen hebben? Ik denk dat iedereen zijn/haar eigen
> favoriet heeft en je kan uitleggen waarom dat is.

Ja, dat vind ik ook. Maar het is altijd leuk om eens wat andere meningen te
horen.. Bovendien, als je al enige uren in een bepaalde screen manager hebt
zitten, ben je al snel "gebiased". Met een aantal meningen heb je dat minder
makkelijk, die kun je accepteren of niet...

> Ik denk dat je het beste zelf kunt testen wat voor jou werkt. Persoonlijk
> vind ik het ook gewoon leuk om distro's en omgevingen uit te proberen.

Dat gaat bij mij dus niet zo vreselijk goed. Toen ik nog werkte (ik ben nu met
pensioen) heb ik wel eens een productselectie moeten doen. Lijst van eisen
opstellen, en afvinken. Gewichten eraanhangen, nou ja, je voelt wel, tamelijk
vervelend werk. En de warrde is dan nog maar betrekkelijk...

> KDE en XFCE zijn mijn persoonlijke favorieten (eerder was dat Gnome2) maar
> er is zoveel op de markt.

Nou, wat ik nou juist leuk zou vinden is, wat je tegen Gnome hebt (gekregen).
Ik heb dus persoonlijk mijn buik vol van KDE, en, ja, ik weet dat dat
subjectief is, mag ik ook met mijn eigen computer, maar ik ben nou juist op
zoek naar zulke uitlatingen van "eerder was dat Gnome 2, maar...", en dan dus
met een aanvulling achter de puntjes.