[linux] Re: Iemand Linux werkend gekregen op notebook met Win 8?

Do Jun 13 22:51:33 CEST 2013

On 06/13/13 19:38, Winston Niles wrote:
> Beste Julien,
>
> ​Kijk eens in de bios of er een optie is met iets dergelijks als "Legacy boot".  Ik vermoed dat EFI roet in het water gooit. Â
>

> ​MVG,
>

> winstonÂ
> —
> Sent from Mailbox for iPhone
Standaard staat de configuratie op een instelling die met een U begint.
(Denk ik, herinner me de
exacte naam niet.) Daarna heb ik de bios op Legacy gezet, en daarmee is
U???? verdwenen.
Met als gevolg dat inderdaad - na geruime tijd en blijkbaar met tegenzin
- de machine opstart
van de SuSE-dvd en vervolgens een zachte dood sterft omdat het systeem
geen linux mag
draaien. (Een innig_huwelijk/ gelukte_pressie MS-HP ? ) En U??? zal wel
UEFI zijn.
Julien

--
Julien Michielsen