[linux] Re: Iemand wifi draaiend gekregen op (hp) notebook onder suse?

Vr Jun 21 16:09:27 CEST 2013

On 06/21/13 15:30, Daniel von Asmuth wrote:

> Dit zou de eigenaar moeten weten. Het Internet denkt dat het een RT5390
> of RT539a is.  De kernel module zou rt2800pci moeten zijn.
Heb het nog even aam de eigenaar gevraagd (een nogal kort lijntje ;-) ),
en het is
waarschijnlijk de rtl8192  (op de laptop staat een directory
/usr/lib/firmware/rtlwifi/..
rtl8192cfw.bin rtl8192cufw.bin rtl8192defw.bin rtl8712cfw.bin  alle
-rw-r--r-- root.root)

> Gewoon een kwestie van an je ziel verkopen aan Google.
>
> http://askubuntu.com/questions/234155/ralink-driver-installed-but-still-no-wfi
>
> Hee, gesupporte HP drivers:
> http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?lang=en&cc=us&prodTypeId=321957&prodSeriesId=5225011&prodNameId=5225015&swEnvOID=4063&swLang=13&mode=2&taskId=135&swItem=ob-111718-1
> (voor Windows)
> http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?swItem=ob-92830-1&lang=en&cc=us&idx=0&mode=4&
> (voor SuSE)
of kijken in de directory op de laptop onder rtlwifi. Daar staan de vijf
bestanden
van hierboven.  Geen daarvan wordt standaard geladen, en ook een commando
als insmod (na de bestanden eerst uitvoerbaar gemaakt te hebben) werkt niet
(invalid module format). Hoe kun je die laden/opstarten, en een idee
welke van de
vijf in aanmerking komt/komen?

--
Julien Michielsen