[linux] Cut en Paste in xterm lukt niet meer: hoe verander ik settings van xterm?

Za Mrt 2 13:27:56 CET 2013

Heb winig toe te voegen aan de tekst van dit bericht: binnen een
xterm lukt cut en paste niet meer. Zoekend op het net heb ik
begrepen dat dit is aan te passen met veranderde instellingen van
xterm. Zo las ik het voorbeeld
"xterm -xrm 'XTerm*VT100.translations: #override <Btn1Up>:
select-end(PRIMARY, CLIPBOARD, CUT_BUFFER0)'
om een xterm te openen waarin cut en paste mogelijk moest
zijn. Maar niet bij mij.  Iemand anders een hint?
bvd
Julien
--
Julien Michielsen