[linux] Re: Cut en Paste in xterm lukt niet meer: hoe verander ik settings van xterm?

joop g jjge op xs4all.nl
Za Mrt 2 16:32:49 CET 2013

On Saturday 02 March 2013 13:27:56 Julien Michielsen wrote:
> Heb winig toe te voegen aan de tekst van dit bericht: binnen een
> xterm lukt cut en paste niet meer. Zoekend op het net heb ik
> begrepen dat dit is aan te passen met veranderde instellingen van
> xterm. Zo las ik het voorbeeld
> "xterm -xrm 'XTerm*VT100.translations: #override <Btn1Up>:
> select-end(PRIMARY, CLIPBOARD, CUT_BUFFER0)'
> om een xterm te openen waarin cut en paste mogelijk moest
> zijn. Maar niet bij mij.  Iemand anders een hint?
> bvd
> Julien

Moielijk te zeggen, zolang niet bekend is welke windows manager je gebruikt.
Hier heb ik KDE 4, en xterm insert alleen met SHIFT+INS. Andere terminals
werken ook gewoon, sommige zelfs met CTRL+V.
Je kunt iig een ander terminalprogramma proberen, er zijn er genoeg.