[linux] Re: Iemand een hp notebook met uefi overmachtigd voor linux installatie?

Za Nov 23 10:24:44 CET 2013

Aldus schreef meine op Fri, Nov 22, 2013 at 10:01:08PM +0100:
> en als je imstalleert met secure boot/UEFI gewoon aan? we even controleren, maar mogelijk kan openSUSE hier al wel mee omgaan.

Als je installeert met het BIOS i.p.v. UEFI heb je iets meer kans dat
het goed gaat.

> verder voor de techies onder ons handig als je de laatste regels uit het opstartscherm geeft omdat daar de clue in kan staan waarom je laptop niet boot.
>
> mijn laatste gedachte is dat je een nvidia grafische kaart hebt waarvoor je aparte software moet installeren. doe ik dat op mijn Fedora box niet dan blijft ie ook hangen in een zwart scherm omdat het grafische deel door de ontbrekende nvidia drivers niet start.

Dan moet een installatie in text mode gewoon goed gaan - totdat je het
punt bereikt waarop die drivers geïnstalleerd worden.

Suc6,

Daniel.

--

		People who bought this story also bought....