[linux] Re: Iemand een hp notebook met uefi overmachtigd voor linux installatie?

Der cl3m0t op gmail.com
Ma Nov 25 16:55:54 CET 2013

Op 24 nov. 2013 23:34 schreef "Der" <cl3m0t op gmail.com> het volgende:

> Het probleem is dat niet alle UEFI firmwares de mogelijkheid bieden om
> secure boot aan/uit te schakelen via het menu van UEFI. Je zou dan
> secure boot via de instellingen in W8 aan-/uitzetten.

Toelichting:
Er was een melding 'secure boot not enabled'. Secure boot =! UEFI. Je kan
alleen secure boot gebruiken als UEFI aanstaat. De melding gaf juist aan
dat er in UEFI mode werd geboot. Vandaag onderstaande vraag.

> Julien, biedt die laptop ook de mogelijkheid om via ouderwetse 'legacy'
> BIOS te booten? Als je UEFI kan uitschakelen dan zou ik denken dat je
> het weer kan inschakelen.

Der