[linux] Re: internetbankieren

Frederik Vos inktvis75 op gmail.com
Zo Nov 24 17:03:13 CET 2013

Ik denk dat het een interessante vraag is:
Doel van de vereniging is: "delen van kennis, informatie en
ervaringen" voor "doorgewinterde systeembeheerder/programmeur tot
eindgebruiker".
Het bestuur zou daarbij kunnen nadenken of er niet een focus zou
kunnen komen op zaken die specifiek voor Nederland van belang zijn.
Zeker beginnende of twijfelende gebruikers zijn op zoek naar
informatie als: hoe zit het met internet bankieren, belasting
toestanden etc. etc. Ook hardware hoort daar denk ik zeker bij,
varierend van de Raspberry tot hoe haal ik informatie over mijn
hardware boven water en hoe krijg ik het aan de praat / hoe zoek ik
hulp. Vervolgens kan denk ik het bestuur dat niet alleen uitvoeren,
maar dan zullen er vast wel mensen zijn die daar helpende hand bij
willen uitsteken.
Ongeacht of hier in het verleden al eens over nagedacht is (Gisteren
op de bijeenkomst hoorde ik her-en-der wel iets vallen van aanspreken
van een breder/nieuw publiek) moet hier denk ik opnieuw over nagedacht
worden: het gaat om niets meer en niets minder dan de doelstelling in
praktijk brengen!  Ik denk dat de vereniging alleen kan voortbestaan
als we de verbreding opzoeken in publiek: niet alleen de nerds
bedienen, maar ook zeker de beginner.

--
greetz,
 Frederik Vos