[linux] Re: internetbankieren

Bart-Jan Vrielink bartjan op vrielink.net
Ma Nov 25 11:40:11 CET 2013

Dick,
Leuk, selectieve quotes uit persberichten. Als ik de website van de Nederlandse Vereniging van Banken bezoek en daar de 'Uniforme Veiligheidsregels Particulieren' er bij pak, dan zie ik nergens staan dat ik "beveiligingssoftware" moet gebruiken. Er staat alleen dat alle beviligings-updates toegepast moeten zijn. Hierbij zie ik misschien een probleem met mijn Android telefoon, want fabrikanten zijn steeds errug traag met het uitrollen van updates.

Ik zie in deze richtlijnen zelf geen specifieke problemen voor een Linux gebruiker. De veiligheidsregels zijn (naar mijn mening) wel een beetje nadelig richting de consument, want zelfs als die netjes deze richtlijnen volgt, is het nog steeds mogelijk dat hij slachtoffer wordt van bijvoorbeeld fishing...