[linux] Re: internetbankieren

Fred Mobach fred op mobach.nl
Ma Nov 25 16:20:01 CET 2013

On Monday 25 November 2013 13:05:44 Daniel von Asmuth wrote:

> Uit de uitzending van Kassa maakte ik op dat de banken volgens de wet
> moeten zorgen dat betalingsverkeer redelijk veilig verloopt en dat ze
> schade aan de klant moeten vergoeden tenzij de klant grof nalatig
> heeft gehandeld. De regels zijn nu zo ontworpen dat de bewijslast
> wordt omgekeerd en dat de klant grove nalatigheid zal worden
> aangemerkt tenzij hij/zij kan aantonen dat haar PC volgens de regels
> der kunst beveiligd is - hetgeen de meeste burgers niet kunnen. ...

Zolang deskundigen het nog niet eens kunnen worden over wat "volgens de
regels der kunst beveiligen is" [1], banken daar ook niet allemaal even
sterk in zijn [2] en de kennis van de rechterlijke macht hierover zich
ook aardig begrend weet te houden zijn gebruikers van internetbankieren
aan de (geld)wolven [3] overgeleverd.

[1] Per dedinitie lopen anti-virus producten achter de feiten aan.
[2] Alleen dit jaar al : DDoS gooit een aardig deel van het
internetbankieren plat, een bende criminelen weet zo'n 38 miljoen in
een nacht te collecteren.
[3] Het denken aan het inzetten van virussen/trojans door Justitie
plaatst die denkers in hetzelfde criminele kader als de onder [2]
genoemden en vergroot het vertrouwen in internet als veilig platform
niet echt.
--
Fred Mobach
website : https://fred.mobach.nl