[linux] Re: autostart vmware

paai j.j.paijmans op gmail.com
Do Nov 28 16:45:16 CET 2013

On 28-11-13 16:08, Daniel von Asmuth wrote:

> Misschien is Vmware ES-XI een betere keus. De Linux-based Hypervisor
> start op het 'bare metal' en boot distributies naar keuze....
>
> Ik neem aan dat u weet hoe u de PC (BIOS, UEFI) moet instellen zodat die
> automatisch het OS naar keuze opstart. Linux start in run level 2/3
> alleen de console of in run level 5 ook de Display Manager. Wat ik niet
> zo snel weet is hoe je Linux automatisch laat inloggen als user 'paai'
> of 'gast'...
>
> Het antwoord op uw vraag is sterk afhankelijk van welke distributie en
> [...]

Daniel en Frans: zo heb ik het ook allemaal geleerd in de negentiger
jaren van de vorige eeuw, toen mannen nog mannen waren en Linux op een
80486 liep...

Maar nu ga ik in /etc/X11/xinit/xinitrc kijken en die wijst me naar
/etc/X11/Xsession, en die wijst me naar $HOME/.xsession en nog wat
andere dot-X- en dot-x-files in mijn home... en die zijn er niet. Alleen
.Xauthority en .xsession-errors.

Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI       013-4662693
Thuis: Houwenberg 2A, 5985 PE Grashoek (L)          077 888 05 77
http://paai.uvt.nl     http://paijmans.net          GSM: +31 621 961 083