[linux] Re: copy naar /dev/null?

Wo Sep 4 21:30:05 CEST 2013

Aldus schreef Hans Paijmans op Wed, Sep 04, 2013 at 08:41:15PM +0200:
> Hoi,
> om erachter te komen welke file rot is wil ik een directorytree naar
> /dev/null copieeren, maar het ontgaat me eigenlijk hoe dat aan te leggen.
>
> 'cp -R' wil niet naar /dev/null copieeren, ook niet als het een symbolic
> link is. cat copieert geen directories recursief zover ik weet. dd
> copieert een heel volume, en ik wil per file copieeren. Toch herinner ik
> me dat ik het ooit gedaan heb.

Het is nog maar dertig jaar geleden dat ik een Unix newbie was en moeite
had om de commando's 'cat' en 'cp' uit elkaar te houden. In het kort:
'cp' kopieert bestanden naar bestanden en 'cat' leest de inhoud van
bestanden en kopieert die naar de standaard uitvoer. De laatste nu kan
gemakkenlijk worden omgeleid naar /dev/null.

De oplossing is iets als:
DIR=/home/paai;
find $DIR -type f -exec cat \{\} > /dev/null \;

of misschien:
find $DIR -type f -print | xargs cat > /dev/null

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		People who bought this story also bought....