[linux] Re: copy naar /dev/null?

paai j.j.paijmans op gmail.com
Wo Sep 4 22:40:40 CEST 2013

On 09/04/2013 10:27 PM, meine wrote:
> wat bedoel je met een rotte file?
>
> waarom wil je de tree kopiƫren om uit te vinden welke _file_ rot is?
>
> gaat het om de file of de tree?
>
> lost _kopiƫren_ het probleem op? de oorspronkelijke file blijft dan toch op zijn oorspronkelijke plaats bestaan en werkzaam?
>
> als je een eventueel rotte file wil kunnen beoordelen, waarom dan niet op een andere plek dan /dev/null?

Het gaat om een backup via luckybackup. Er is iets mis, maar ik weet
niet waar. Nu wil ik de zooi copieeren tot er een IO error komt om te
weten welke files wellicht onbetrouwbaar zijn...

Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI       013-4662693
Thuis: Houwenberg 2A, 5985 PE Grashoek (L)          077 888 05 77
http://paai.uvt.nl     http://paijmans.net          GSM: +31 621 961 083