[linux] Dringend advies nodig

Bas Roufs basroufs op gmail.com
Ma Sep 30 03:16:12 CEST 2013

Beste allemaal,
Op 1 van de laptops waarop ik werk met Kubuntu 13.04 kan ik mijn normale
gebruikersprofiel niet meer binnen. Mogelijjke reden: er ging iets mis met
Firefox, waardoor het systeem is vastgelopen en ik daardoor niks anders kan
doen dan de stekker eruit trekken. Meestal lost het probleem zich in zulke
situaties na 1 restart direct weer op. Maar nu loopt het systeem telkens
vast direct na de start. Ik kan daardoor niks meer doen en niet meer bij
mijn gegevens. Een week geleden heb ik de laatste backup gemaakt, dus ik
dreig een week werk te verliezen. Is het mogelijk de gegevens te redden via
de installatie-dvd die ik nog heb van Kubuntu i.c.m. een externe harde
schijf. Als dat zo is, dan wil ik de data in veiligheid brengen en het
systeem opnieuw installeren.

Tot zover, groet, dank,

Bas Roufs.

--

Bas G. Roufs

Utrecht, NL, E. BasRoufs op gmail.com; Mob. +31 6 446 835 10;