[linux] Re: Linux distro's

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Ma Apr 7 23:12:49 CEST 2014

op 04-04-14 22:11, Daniel von Asmuth schreef:

> Mageia 1 is alweer enkele jaren ongesupport, net zoals Windows 2000 en XP.
> Nu Mageia 4 uit is, heb ik die maar eens gedownload voor een kleine test.
> Het resultaat was dat mijn /usr filesystem direkt vol liep, terwijl ik
> het toch naar 8 GB had vergroot.

Tsja, mijn oude liefde, Mandriva. Ik heb Mageia 1 wel geprobeerd na de
deconfiture/collaps daarvan naar het Rosa gebeuren. Supersnel, mageia 1,
maar teveel dingen die niet werkten. Toen ben ik weer teruggestapt naar
m'n suusje. Beter een distro die je kent als je iets voor elkaar wilt
krijgen. Zoals je weet werk ik met Linux, Ik heb eigenlijk een hekel aan
installeersessies waar zoveel andere mensen Linux voor misbruiken. Je
weet wel: Linux installeren, even spelen en dan werken onder Windows.....

Ik moet zeggen dat de upgrade van opensuse op beide computers heel goed
is uitgepakt. Een beetje gedonder met bluetooth (geknoei met KDE en
bluetooth 5) en vooral met de inslaapstand van mijn lap die ik met veel
gepruts aan pm-utils op heb weten te lossen. Niet zo leuk als je lap in
slaap valt en niet meer wakker is te krijgen. Toch weer 6 uur zoet
geweest ..... Veel dingen werken nu overigens soepeler. Maar dat valt
niet zo op.

Peter