[linux] Re: QR in de praktijk

Di Apr 29 17:45:33 CEST 2014

Aldus schreef hansrood op Tue, Apr 29, 2014 at 05:30:58PM +0200:
> [...]
>
> 1 Er moet een URL in van 58 tekens.
> 2 Het moet op een informatiebord komen dat c.a. €1500 gaat kosten
> 3 Het bord moet zo'n 10 á 20 jaar meegaan.
> 4 het is voor een project waar ook de gemeente gouda bij betrokken is
>
> Nu mijn vragen:
> Mijn Qcreator kan het url persen tot  12 tekens met een veel simpeler
> plaatje: is.gd/PXocHI.
> Het voordeel is dat het QR van groter afstand gelezen kan worden. Maar
> het maakt me afhankelijk van de is.gd-nameserver en bij is.gd weten ze
> precies wie er naar mijn bord staat te kijken.

Ik vermoed dat Is.gd dan een IP-adres heeft van een mobiele telefoon en
dat de AIVD en NSA in staat zijn om bij KPN op te vragen wie op dat
moment dat IP-adres in gebruik had. Hoe erg is dat?

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

	The Internet is running in safe mode
	Error checking enabled on all communications