[linux] Re: resolutie 4:3 na new hardware upgrade

Zo Aug 17 20:03:12 CEST 2014

Aldus schreef Aljo ´ubuntu´ Wijnands op Sun, Aug 17, 2014 at 03:06:36PM +0200:

> 1) Ik heb met ´lspci´ gezien dat de grafische kaart klopt. NVIDIA
> GEFORCE GT 610
> 2) Er is een X server driver geïnstalleerd, maar ik vraag me af of die
> functioneert.
> 3) Ik heb een Linux driver voor NVIDIA gedownload, maar die kon ik niet
> installeren omdat het me niet lukte de X server driver te stoppen.
> 4) Als ik opstart in recovery mode heb ik een hogere resolutie.
> 5) xrandr doet niets krijg dan een foutmelding over GAMMA nog iets.
>
> Kan iemand mij vertellen hoe nu verder?
>
> BVD, Aljo_

2) Uit het voorafgaande had ik geconcludeerd dat uw PC, de kaart, de X
server en de driver goed werkten en dat er een scherp en kleurrijk
beeld op uw scherm getoond werd.

In dat geval zou ik alvorens de gedownloade driver te installeren eerst
proberen om de gewenste resolutie in te stellen en de X server opnieuw
op te starten. Als er dan een probleem optreedt kunt u gaan uitzoeken
wat het probleem is, wat de oorzaak is, en hoe het te verhelpen.

U zou ook kunnen proberen om Google te raadplegen, bijv.
http://setiathome.berkeley.edu/forum_thread.php?id=74014

Suc6,

Daniel

--

		People who bought this story also bought....