[linux] Re: rotzooi in filenamen

paai j.j.paijmans op gmail.com
Vr Aug 22 20:58:59 CEST 2014

On 22-08-14 17:33, paai wrote:

> Terwijl ik zat te modderen kreeg ik een brainwave. Het probleem zit niet
> in de spaties  in de shell, maar in het feit dat 'identify' van
> imagemagick de naam (correct) in de output herhaalt, en die spaties pikt
> mijn script weer niet omdat ik zelf de spatie als delimiter gebruik...
>
> Dank

Er is toch iets mis met de server. Minstens de helft van de plaatjes kan ik
niet copieeren

Vreemd genoeg kan ik zo'n bestand wel openen met 'display filenaam'.

$ cp  "/Omninas/Xandra/Xans_losse_drive/HANDY320/aanvraag
werkbudget/2009 monnik.jpg" .

cp: reading '/Omninas/Xandra/Xans_losse_drive/HANDY320/aanvraag
werkbudget/2009 monnik.jpg': Input/output error
cp: failed to extend './2009 monnik.jpg': Input/output error

en in dmesg:
[1291998.377963] CIFS VFS: server 192.168.178.17 of type Samba 3.0.32
returned unexpected error on SMB posix open, disabling posix open
support. Check if server update available.

[1320097.883611] CIFS VFS: Send error in Close = -512

Update van de Omninas is niet aan de orde. Kan ik misschien iets met de
iocharset-optie in /etc/fstab?

//omninas/disk /Omninas/ cifs
guest,uid=1000,iocharset=utf8,file_mode=0777,dir_mode=0777,noperm 0 0

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI       013-4662693