[linux] Re: Power management en herrie van de fan's

jjge jjge op xs4all.nl
Vr Aug 29 19:08:39 CEST 2014

On 08/29/2014 06:55 PM, Frans van Berckel wrote:
> Hoe zou jij dat doen? Wil een server, als deze niet zoveel te doen
> heeft, wat minder vermogen laten verbruiken. Staat toch 24 * 7 aan.
>
> Lees wat minder warmte stoken en dus wat minder herrie van de fan's. Heb
> je hier ervaring mee? Welke stappen heb jij ondernomen?
>
> Zelf heb ik reeds naar sensors en fancontrol zitten kijken.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Frans van Berckel

Als de fans al wat ouder zijn, kunr je ze gewoon eens openmaken en een
druppel olie in de lagers doen. Dat helpt soms best. En anders misschien
vervangen? Zo duur zijn ze niet, en je hebt ook geluidsarme exemplaren
(maar die zijn dan weer niet goedkoop)