[linux] Re: Power management en herrie van de fan's

Vr Aug 29 20:34:40 CEST 2014

Aldus schreef Frans van Berckel op Fri, Aug 29, 2014 at 06:55:12PM +0200:
> Hoe zou jij dat doen? Wil een server, als deze niet zoveel te doen
> heeft, wat minder vermogen laten verbruiken. Staat toch 24 * 7 aan.
>
> Lees wat minder warmte stoken en dus wat minder herrie van de fan's. Heb
> je hier ervaring mee? Welke stappen heb jij ondernomen?
>
> Zelf heb ik reeds naar sensors en fancontrol zitten kijken.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Frans van Berckel

Het ligt aan de hardware. Een moderne server zou de koeling zelf moeten
regelen aan hand van de actuele temperatuur. Voor HP klanten werkt het
Proliant Support Pack ook onder Linux.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		People who bought this story also bought....