[linux] opstarten van USB stick

Fred fred.d op xs4all.nl
Di Dec 2 13:00:34 CET 2014

Hallo,

Ik wil graag Linux op mijn laptop middels een usb stick installeren.
Ik heb al een aantal pogingn gedaan om e.e.a voorelkaar te krijgen maar
het is nog niet gelukt.

Met behulp van een beschrijving uit de Debian documentatie heb ik het
volgende commando gebruikt;

sudo cp debian-7.7.0-amd64-i386-netinst.iso /dev/sdb1
sudo sync

Hoewel ik de opstartvolgorde van de betreffende laptop wel heb aangepast
wil deze niet booten vanaf de usb stick.Ik heb ook een hulpprogramma
gebruikt om diverse  usbstick's te prepareren maar ook dit heeft niet
tot het gewenste resultaat geleid. Ik hoop hier een antwoord te vinden
dat wel het goede resultaat geeft
Fred