[linux] Re: debian testing vs stable

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Ma Dec 8 10:55:06 CET 2014

On Mon 08 Dec 2014, Fred wrote:

Ik heb gisteren een nieuwe installatie gedaan naar 'testing' en  hiermee werkt zowel de wlan en schermresolutie wel. Wat mij wel opvalt is dat ik nu kernelversie 3.16.0-4-amd64 heb terwijl dat na een upgrade uit de wheezy-backports 3.2.x was...

Weet je dat zeker?
Kees schreef destijds:

: Controleer of je een 64-bits of een 32-bits systeem hebt.
: Dat kan met het commando "uname -r". Daarmee vraag je op welke
: kernel is geinstalleerd.
:
: Op een 64-bits wheezy geeft dat:
:
:   ~# uname -r
:   3.2.0-4-amd64
:
: En op een 32-bits:
:
:    # uname -r
:   3.2.0-4-686-pae
:
: Voor de 64-bits installatie kan kernel linux-image-3.16-0.bpo.3-amd64
: worden geïnstalleerd uit wheezy-backports. Voor de 32-bits versie
: wordt dat linux-image-3.16-0.bpo.3-686-pae. Tegelijk met de kernel

Daar schrijft hij duidelijk dat wheezy standaard een 3.2.0 kernel heeft,
maar dat je via de backports op 3.16 uitkomt.

Paul