[linux] Re: debian testing vs stable

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Di Dec 9 08:42:02 CET 2014

On Mon 08 Dec 2014, Fred wrote:
> Dat klopt als een bus Paul.
> Ik heb het ook zo gedaan als Kees dat beschreef dus zou het niet kloppen
> wat ik hier zeg.
> Het is ook niet meer mogelijk voor mij om dat nog na te kijken, maar ik
> meende dit gezien te hebben ik de keuzes die ik erbij kreeg in Grub.

Als je een nieuwe kernel versie installeert, dan blijft de oude ook nog
staan, en verschijnt naast de nieuwe in grub. Da's handig voor als de
nieuwe kernel voor welke reden dan ook niet zou booten, dan kun je
alsnog voor de oude kiezen. Dus het klopt waarschijnlijk wel dat je 3.2
nog zag staan :)

> In elk geval ben vooralsnog blij dat ik die nieuwe installatie met
> 'testing' heb gedaan...

Mooi :-)
Als die definitief gereleased wordt dan kun je alles bijwerken naar de
actuele stand d.m.v. apt-get update; apt-get dist-upgrade .

Paul