[linux] Re: de schoonheid van bash...

Zo Dec 14 22:20:11 CET 2014

Aldus schreef Hans Paijmans op Sun, Dec 14, 2014 at 09:59:33PM +0100:
> [...]

Bij mij treedt die bug niet op....

> en dan blijkt dat "sh scriptname" of "bash scriptname" niet werkt, maar
> "./scriptname" wel. Weet iemand hoe dat komt?

Wie in God geloven zouden die vraag met 'ja' beantwoorden:-)

Het verschil is dat de eerste varianten een nieuwe shell starten die dan
het script uitvoert. Het laatste hangt een beetje van de shell af, maar
die zal eerder zichzelf forken.

Probeert u eens 'echo $0' dan ziet u onder welke shell u werkt....

Suc6,

Daniel

--

		People who bought this story also bought....