[linux] Re: Seagate Expansion 2TB USB3-disk doet Ubuntu bevriezen

Eric de Hont eric op hobiho.nl
Zo Dec 28 02:39:59 CET 2014

Op 28-12-14 om 01:04 schreef Eric de Hont:

> Test 1:
>
> De Fedora Live CD heeft geen enkel probleem met deze disk en vraagt
> gewoon om de passphrase wanneer ik hem inplug.
>
> Test 2:
>
> Knoppix (net als Ubuntu Debian gebaseerd) wil niet booten van USB, dus
> ik zoek ff een DVD-(re)writabable voor mijn test.

Haha! Ik kan iedereen aanraden eens een DVD met Knoppix te branden. De
gesproken boodschappen tijdens het booten zijn heel lekker futuristisch.

Test 2: Knoppix heeft geen enkel probleem met mijn USB-disk

Test 3: De live CD van Ubuntu vraagt nog om het wachtwoord van mijn
LUKS-encrypted USB-disk, maar vanaf het moment dat ik het intik hangt de
boel.

Het is dus een Ubuntu-gerelateerd probleem!

OK... Wie heeft ervaring met het aanmelden van problemen bij Ubuntu?

--
Groeten,
Eric